2 augusti 2012

Takk og torsdagsstrikk

For en stund siden vant jeg i Rødhettes gavedryss.
Tusen takk for den velduftende pakken!
Her var det lekre servietter med orkidèmotiv, røkelsespinner som lukter skog, en håller til pinnene, herlig duftlys "Beach walk" og et koselig sommerkort.

Dette vant jeg... :)

Om du vil være med på Rødhettes gavedryss (flere) har du enda muligheter. Gå inn på bloggen hennes her og ta en titt. Kanskje du også har lykken med deg?

På en fridag som denne skal jeg gjøre litt huslige syssler, og kanskje lese litt og strikke (!) jeg får se om jeg rekker en tur i hagen også, der finns det alltid å gjøre. Dagen er ennå ung så jeg får se hva det blir til.

En side med rette masker og en side med annenhver rett og vrang...

Jo, etter å ha blitt inspirert av ulike blogger, har jeg kjøpt litt bomullsgarn (Gjestal bomull sport) og tatt opp strikkingen igjen. Mamma var på besøk i helgen og fikk dyttet meg igang. Det var virkelig lenge siden! Jeg har begynt på et mindre prosjekt - nemlig de populære kjøkkenklutene. Men hvordan får man fine, jevne kanter? Øvelse gjør vel mester... ;-)

Håper du har en fin dag! Har du noe håndarbeidsprosjekt på gang?



5 kommentarer:

  1. Jeg har også strikket litt grytekluter, men brukte da rundpinne. Etterpå hekler jeg rundt alle kantene. Gjestal sport er et deilig garn til å strikke grytekluter med. Ha en fortsatt fin sommer :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jeg får nok teste det med rundpinner... ;)

      Radera
  2. Hei Nina!
    Hyggelig å se at du strikker også.
    Gjesdal bomullsgarn er ikke det beste å bruke. Blir ofte ujevnt. Sats på Mandarin fra Sandnes.
    Jevnest kant får du når du har ujevnt maskeantall, og begynner og slutter med rett den pinnen du strikker rett og vrang. Ofte lettere å strikke frem og tilbake på en rundpinne.
    Disse klutene blir best hvis du bruker tykkere pinner enn vanligvis anbefalt.
    Din strikkegale tante Liv

    SvaraRadera
  3. Hjelp, det gikk vist litt fort i svingene på forige innlegg. Riktig at jeg alltid velger Mandarin i bomullsplagg, MEN!!!! Til kluter benytter jeg PT Helårsgarn. Gir bedre sugeevne på klutene synes jeg.
    Liv

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...