18 februari 2011

Skattkista?

I hallen har jag en underbar kista/låda som jag tänkte fylla med skatter.
Ja, då menar jag inte guld, ädelstenar och sånt. ;)
Men saker som är guld värda för mig. Ärvda skatter; gamla fotografier, brev, handarbeten gjord av släktingar, små minnessaker, osv.  (Klicka på bilderna för att se de större.)

Sepia gör att bilden ser gammal ut.


Med öppet lock - plats för vad man vill samla på.


Ovanpå locket finns en underbar bild.

Har ni tips till vad jag kan ha i kistan blir jag tacksam för förslag.
Den är ju inte jättestor. Den har måtten 24 cm x 36 cm, och är ca.15 cm djup + lock.

Då önskar jag alla som kikat in en trevlig helg! :)

6 kommentarer:

  1. Hei Nina!
    Så lekker denne kisten var. Du finner helt sikkert noe å legge i den. Hårlokk fra da du var liten, noe fra tannfeen, eller en leke du var glad i da du var liten og som kansje finnes hjemme hos mor og far. Utrolig hva foreldre tar vare på av sentimentale grunner.
    Hva er kisten laget av? Og hvor har du funnet denne skatten.
    Ha en hyggelig helg og kos deg ute med kamera på slep.
    Klem fra Liv

    SvaraRadera
  2. Hello Nina
    Thank you for visiting and I will follow your blog too, it's very nice. Thank heavens for the translator, I should add this to mine.
    I think your box is perfect for a memory box. In it, you would keep cards and letters from special friends and anything else that is dear to your heart to remember. I have one but it is not as big as yours and I wish it was bigger.
    Judith

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilken fin kista.
    Det brukar inte vara svårt att hitta saker att förvara,snart har du nog fullt i den.
    Önskar dej en fin start på veckan.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Hei!
    Takk for hyggelig mail - så koselig at gaven falt i smak! :)

    Så koselig blogg du har laget, jeg har tittet nedover og lagt meg til som følger! :)
    Klem

    SvaraRadera
  5. En underbart fin kista, som du säkert snart har fyllt med sådant som är dig kärt och som du särskilt vill spara för framtiden. Exempel är fotografier,vissa brev och varför inte en kär leksak och sagobok från din barndom. IHl

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...