28 april 2011

Pocketbyte och boktips

I Blogglandia händer det mycket spännande saker för tiden. Jag har anmält mig på ett pocketbyte hos "En bok om dagen". Det är en bokblogg jag har hämtat inspiration och flera bra boktips från. Hon skriver alltså om böcker, lite pyssel/handarbete och vardagsliv med barn och djur. Besök hennes välskrivna blogg! :)
Pocketbyten arrangerar hon varje år, och nu skall jag också vara med. Det skall bli superkul!
Man får tilldelad en bokvän som man skall skicka ett paket till - innehållande en bok, lite godis och överraskning. Sedan får man ett paket själv, från en annan person. Mitt i maj månad.
För att underlätta för min bokvän skall jag skriva lite om vad jag gillar att läsa osv. Men det återkommer jag till i ett annat inlägg. ;)
Längst ner på höger sida har jag en boklista över dom senaste läste böckerna.
Under rubriken "etiketter" finns ordet "böcker" - där kan man läsa mina åsikter om lästa böcker.

Måste också ha med ett aktuellt och inspirerande boktips:
"Jordspråk" av Nils Nyberg. En nyttig kalender för trädgården.


Boken innehåller tänkvärda ordspråk om natur och trädgård, kom-i-håg-listor för varje månad, recept och plats för egna antäckningar. En mycket användbar och nyttig bok! Den har ju en gedigen textsamling och många praktiska tips.
Här kommer ett par citat från boken:

"Den är framför allt ljus och skugga, tystnad och rödhakesång, fjärilsfladder, dofter,
ett rum för stillhet och ro i själen... En trädgård är upplevelse och känsla."
(Karin Berglund)

"Den som äger en trädgård och en boksamling saknar intet."
(Cicero)

Läs en bok! Det finns något för alla smaker och intressen.. ;)

3 kommentarer:

  1. Hei!
    Spennende og givende med boktips og bytte!
    Jordspråk ser ut til være en meget nyttig bok for hageentusiaster!
    Herlige sitater fra boken!
    ***
    Jeg har nettopp lest "En Nåde! av Toni Morrison.
    Ha en fin kveld!
    klem

    SvaraRadera
  2. Hej, det är jag som är din hemlige bokvän! Ser fram emot att läsa ditt inlägg om vad du gillar att läsa och annat - så kanske jag återkommer med några frågor efter det!

    SvaraRadera
  3. Jorunns hage og hobby: Javisst, en absolutt "må-ha-bok"! Takk for ditt boktips også - virker interessant! :)

    Anonym/Hemliga bokvännen: Sitter nu och listar ut vad jag skall skriva i nästa inlägg.. ;)
    Fråga mig gärna via mail. (Mailadress finns under min profil.)

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...