13 maj 2011

Månedens bok - "Velkommen til Harmony" av Philip Gulley

Blogger har hatt problemer og ett innlegg  fra igår og flere kommentarer ble borte. Men de holder på å fikse det, og jeg håper innlegget om mine fine premier kommer tilbake + kommentarer på andre innlegg!
Det er altså ikke jeg som har fjernet dem!
Blir jo litt frustrert når det tekniske ikke fungerer...  Man er jo vant til at alt skal være tilgjengelig - fort! (Ja, det er faktiskt fredag den 13. idag...) :/


Over til dagens (kveldens) innlegg - månedens bok.
Denne boka har stått i bokhylla noen år, og jeg valgte å lese den nå fordi den ikke har så mange sider. Det har ikke blitt tid til å lese så mye i det siste.
Denne bokklubbsboka er egentlig en ungdomsbok, noe man merker på språket, som er lett og enkelt. (Det kan jo være oversettelsen også, men jeg ville ha skrevet inneholdet/historien anderledes.) ;)
Ja, jeg kan godt innrømme at tittel og forside gjorde meg nysgjerrig på boka. ;)
"Velkommen til Harmony" handler om en menighet i den fiktive, amerikanske byen Harmony - der de fleste kjenner hverandre, på godt og vondt. Men byen er ikke så harmonisk eller idyllisk som man skulle tro. Pastor Sam Gardner har litt å stri med - både når det gjelder seg selv og medlemmene i menigheten.
Temaer som dukker opp er: tro og tvil, håp og forventningsløshet, kjærlighet og hat.
En bok til ettertanke om menneskelig varme, kjærlighet og Guds godhet.
Forutsigbar, men med uventede situasjoner og hendelser. En bok som berører moralstrengene i hjertet.
Den får 3 av 5 hjerter.

1 kommentar:

  1. Hei du! Blogger ja, holdt på å klikke, skulle laste opp ett kort som skulle leveres på torsdag (går live på søndag), vel blogger var nede ett døgn så sent i går kveld greide jeg omsider å få alt på plass.... Trist at du mistet innlegg og kommentarer, jeg har heller ikke fått tilbake alle kommentarene.... Heldigvis skjer ikke dette så ofte med blogger, syns den er ganske stabil!
    Klem!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...