23 juli 2011

Når ord ikke rekker til

Det lille landet Norge er rammet av en stor tragedie og sorg! Bombeeksplosjon og skyting...
Det var uvirkelig å høre nyheten på radio igår ettermiddag. Tv viste bilder og intervjuer hele kvelden.
Terror?!? Så mange tanker som farer gjennom hodet. Jeg kjenner mange som bor og jobber i Oslo...
Ord blir fattige i en sånn situasjon.


Handlingene er uvirkelige og skremmende - det kommer så nære. Vi kan bare be.
Nå er det viktig å fokusere på omsorg, samhold, empati, varme og medmenneskelighet.

Tenk litt ekstra på Norge og nordmenn idag, og tenn gjerne et lys.

3 kommentarer:

  1. Ja, det var helt uvirkelig å våkne opp i dag til nyheten om at 80 - kanskje fler - brutalt har blitt drept på Utøya. I dag har jeg tent et lys, og det skal få skinne....

    SvaraRadera
  2. Norge har mistet nesten 100 ungdom...
    Tallet er foreløbig 84...
    Nattesøvnen har vært dårlig. Har sittet og fulgt med siden kl. 0500...
    Har selv barn som er medlem i FAU, og som brukte å være på utøya..men er heldigvis i Sverige nå!!!
    Tenner mange lys i dag, og hadde jeg hatt en flaggstang, skulle det noske flagget ha svaiet på halv stang...
    Hvordan skal vi forklare for våre barn, hvordan EN MANN kan gjøre så mye VONDT OG ONDT...og HVORFOR?????

    SvaraRadera
  3. Det er helt forferdelig, det som har skjedd! Ingen ord kan dekke situasjonens alvor, dog har også jeg prøvd å skrive noe om hendelsene.

    Jeg håper at du har en god sommer,hvis man ser bort ifra denne tragedien i Oslo.

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...