11 september 2012

Bokvinst - "Fjärilsjakten" av Marika Cobbold Hjörne

Jag har haft tur igen, och denna gång har jag vunnit en bok hos Jenniesboklista.com  
Tusen tack! Jennies bokblogg fyller 8 år (!) denna månaden, och hon har flera tävlingar på gång under september.


 
Vackert omslag
 
 
Bak på boken finns denna text:
"Det märkliga med just den här morgonen var inte att Grace fyllde år. Nej, det som gjorde dagen ovanlig var att brevbäraren hade med sig en present från hennes döde älskare.
Paketet som Grace får visar sig vara en tavla som har varit på väg till henne i två år. Minnena väller upp och Grace, som själv är en konstnärlig och egensinnig fotograf, måste få reda på mer om Forbes, upphovsmannen. Spåren leder henne till Louisa, en gammal änka som själv som ung varit en djärv målare, men vars konstnärskap kvävdes av en oförstående make.
Grace och Louisa kommer varandra allt närmare, och det finns mycket gemensamt i deras livsöden.
 
Fjärilsjakten handlar om hur lätt ett kvinnoliv kan förödas - och hur rikt det mot alla odds kan bli. En roman full av friskhet, melankoli och äkthet."
 
 
Jag ser verkligen fram emot att läsa denna bok. Men just nu kämpar jag med en annan pocketbok.. Lästid är svårt att hitta dessa dagar. Mycket jobb och annat i vardagen kommer före. Men jag lovar att skriva om den när jag har läst den. Nu kommer hösten snart, med mörka och ruskiga kvällar - då passar det bra att krypa upp i soffan med filt och te - och en hög med böcker som väntar på att bli lästa.  ;-)
Vad läser du just nu?
 


1 kommentar:

  1. Grattis till vinsten! Själv läser jag just nu Sommarhuset av Anna Fredriksson. Detta är verkligen en lättläst bok som tar upp mänskliga relationer. IHl

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...