3 oktober 2013

Oktober og smil

Her kommer et lite livstegn fra meg... Det har vært mye jobb og annet som har tatt min tid og oppmerksomhet fra bloggen en stund. Men jeg har ikke glemt dere!
Det har blitt oktober og høsten har kommet. Nå finns det ingen vei tilbake til sommerens varme, og de lyse kveldene. Vi får håpe på en ny sommer neste år. Tiden går jo fort...
Jeg vil dele et dikt med dere i dag.

Ensom båt i høstsol.
 
 
Alene
Han var alene i folkemengden,
han kjente trykket ifra dem som gikk forbi.
Med trette øyne han alltid søkte
en venn som hadde kjærlighet og tid.
 
En liten terning i dette spillet
der karriere er det viktigste av alt.
Et lite nummer langt bak i køen
som utenfor de rikes bord var falt.
 
Han hørte sangen fra glade stemmer,
men kjente kulden fra hvert likegyldig blikk.
De gav sin hyllest til kjærligheten,
men alltid like ensom hjem han gikk.
 
Det varme smilet vi gir til andre,
kan bygge broer over savn og ensomhet.
Den største gaven av alt vi eier,
det er å være fylt av kjærlighet.
 
- Haldis Reigstad -
 
 
Nå er det snart på tide for meg å gå til jobb.
Husk at et smil betyr så mye - både å få og å gi!
Ha en riktig god dag, der du er!  :)

 

 

6 kommentarer:

  1. Ja et lite smil kan bety utrolig mye.
    Reigstad har mange flotte dikt.
    Ønsker deg ei velsignet god helg :)

    SvaraRadera
  2. Så fint dikt og vakkert bilde, det kan jeg ta med meg denne fine høstdagen.

    God torsdag til deg også.

    SvaraRadera
  3. Takk for dette fine diktet ..
    et smil betyr så mye .
    Et nydelig høstbilde du viser ..
    Høsten kan være fin og så får vi ta fram alle gode sommerminner når kulden og vinteren setter sine spor.
    Ønsker deg en fin dag og en god oktoberhelg.
    Klem Anne

    SvaraRadera
  4. Åh vilken ljuvlig bild! Här var det som sagt sagolikt i går, men i dag duggregnar det, inte fullt så sagolikt. Så jag regnade inne efter jag rastat hundarna, och dricker en kopp te istället ;-D Önskar dig en fin fredag och underbar helg! KRAM

    SvaraRadera
  5. Tuuuuusen takk for at du delte dette nydelige diktet med oss!
    Så sanne ord, ord til ettertanke og ikke minst handling...
    Vi vet aldri hvor mye et smil eller en hjelpende hånd kan bety
    for de rundt oss. Takk for denne fine måten å minne oss på det :)

    Jeg må kopiere det og lime det inne på facebooken min, også kan jeg håpe at mange vil få oppleve noen ekstra smil fremover :)
    Velsignet god helg til deg vennen <3 klem

    SvaraRadera
  6. Tack för den mycket tänkvärda dikten och den härliga höstbilden.

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...