1 september 2011

Välkommen höst!

Sommaren lider och det går mot höst. Det har blivit september - en förändringars månad. I naturen börjar hösttecknen visa sig, som gulnande björklöv och vissnade blommor. Luften är svalare och solen låg. Ja, idag är det faktisk sol från klarblå himmel här hos oss! :))


Igår planterade jag en kryssboll (Krysanthemum) i kruka. Här står den på trappan och välkomnar våra gäster, oss själva och hösten!
Kunde inte motstå den härliga, uppfriskande rosa färgen! ;)

Önskar alla som kikar in en strålande dag! :)
Hur välkomnar du hösten?



8 kommentarer:

  1. Takk ! det samme til deg :)) Ja her er det faktisk en strålende dag, så september begynner bra :)) Velkommen høst:)

    ^^) klem fra meg

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar blogg du har, så många härliga bilder, jag måste nog ta en kik till :)
    Roligt att du vill vara med på min bloggcandy, Lycka till & trevlig helg!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Så flott blogg du har og nydelig navn på den:)
    Koselig at du vil være med på candyen min.
    Klem Sissel

    SvaraRadera
  4. Fantastisk flott velkomst!

    Ha vakker hausthelg :-)

    SvaraRadera
  5. Så flotte blomster, koselig å pynte opp litt til høsten :)
    Bare innom for å ønske deg en riktig god helg!
    Selv slapper jeg av mens mannen ser på fotballkamp og vi lader opp til min kusines bryllup i morgen :)
    Klem fra Bekka

    SvaraRadera
  6. Så nydelig du ønsker høsten velkommen.
    Flott krysantemum og nydelig farge på den vakre blomsten.
    Den hører liksom høsten til.
    Flott å bli ønsket velkommen slik på trappen din.
    Ha en fin helg!
    Klem Anne

    SvaraRadera
  7. Så vackert! Jag måste nog också skaffa mej några höstblommor :)

    SvaraRadera
  8. Kryssbollar är så vackra!!! Hade gärna haft två på min farstubro, men här blir det ris, rönnbär och ljung istället. Och du, tänkte lustigt nog på dig i går då jag fann min hjärtfrormade tesil, vet ju att du gillar hjärtan :-D KRAM!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...