11 mars 2015

X-faktor blomster - Gul

Runde nr.2 i konkurransen hos Moseplassen, og temafargen er gul. Jeg har faktisk flere gule blomster i hagen, men dessverre ble de valgt bort i denne runden. Valget falt på en spesiell solsikke jeg fant i en besøkshage for et par år siden. 

Solsikke  Helianthus annuus `Garden statement`


Jeg kan ikke huske å ha sett så lysegule solsikker før. Synes denne var spesiellt fin med den mørke kontrasten i midten. Som et punktum. Eller mer for å fange oppmerksomheten kanskje - både fra insekter og oss hageinteresserte.
Dette er en kort variant og blir ikke over 1 meter høy. Passer både i blomsterbed og i krukker, og egner seg godt som snittblomst. Den skal være herdig og lett å få til. Sås direkte fra mars måned.
Vurderer skarpt på å skaffe meg frø altså... 


Klikk på logoen under, der finner du flere gule blomster og kanskje noen nye blogger.







31 kommentarer:

  1. Utrolig vakker farge på den solsikken! Den kunne jeg godt hatt her selv, for sånne bleke gule blomster liker jeg veldig godt!

    Lykke til .)

    SvaraRadera
  2. Den är vacker, har frön till en ljustgul solros, skall försöka komma ihåg att så dem. Lycka till i utmaningen!

    SvaraRadera
  3. Nydelig farge på solsikken! Utrolig fin :-). Lykke til!

    SvaraRadera
  4. Kjempefin solsikke. Jeg har heller aldri tidligere sett så lyse gule solsikker. Lykke til!

    SvaraRadera
  5. Jag gillar mer den ljust gula än den skarpa.
    Ha en fin och skön mitt i veckan
    lycka till
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. den var spesiell med sin sarte farge.
    Lekker.
    Ha en fin kveld.
    Mormor

    SvaraRadera
  7. Den var jo lekker da, i litt mer lime enn den vanlige :-)) Lykke til!

    SvaraRadera
  8. Hei! Den er kjempefin. Har heldigvis kjøpt flere poser med frø av solsikken 'Italian White' hos impecta. Den ligner. Tenker meg en solsikkehekk.
    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  9. Lækker solsikke!

    Held og lykke:)

    SvaraRadera
  10. Denne var nydeleg !!

    Fin kveld frå Anne-Mari

    SvaraRadera
  11. Oj det var en flott gulfarge på en solsikke :-) Lykke til i konkurransen.

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...