29 oktober 2013

Dagens ord

I en travel hverdag kan det være vanskelig å få tid til, eller lett å glemme bort ettertanke. Jeg vil gjerne dele dagens ord som jeg fant på bibel.no. Etter å ha lett i flere diktbøker og sitat jeg har samlet havnet jeg her. (Sitatet er fra min bibel.)

Høstens farger og lys gir håp og trygghet.
 
 
"Herre, du ransaker meg og kjenner meg.
Om jeg sitter eller står, så vet du det,
langt bortefra merker du mine tanker.
Om jeg går eller ligger, ser du det,
du kjenner alle mine veier.
Ja, før jeg har et ord på tungen,
vet du det, Herre, fullt og helt.
Bakfra og forfra omgir du meg,
du har lagt din hånd på meg.
Det er for underfullt til å skjønne,
det er så høyt
at jeg ikke kan fatte det."
 
~ Salme 139, vers 1-6 ~
 
Ønsker deg fine høstdager med tro, håp og kjærlighet!  <3
Jeg vil også takke for alle koselige kommentarer og hilsner dere legger igjen hos meg! 

3 kommentarer:

  1. För den jäktade nutidsmänniskan är det viktigt med tid till eftertanke. Många citat, inte minst ur Bibeln, ger oss möjlighet att reflektera över vår vandring genom livet. Det skapar trygghet.

    SvaraRadera
  2. Ettertanke er det ofte liten tid til...men så viktig!
    Og mange diktere og kloke folk sier ting med få og riktige ord..slik at det kan gi ettertanker...også fra bibelen:)
    Ønsker deg en fin kveld:))

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...