7 oktober 2014

Bok og strikketøy...

... to ting jeg ikke bruker å kombinere. Altså jeg kan ikke lese mens jeg strikker. (Da får det i såfall bli en lydbok!) Jeg har lest en bok om garn, strikking og vennskap - "Fredagsstrikkeklubben" av Kate Jacobs - som inspirerte til å ta fatt på ett strikketøy.


En riktig hjertevarm feelgood-bok. Jeg kan ikke kalle den et litterært mesterverk, men det er en høyst troverdig, klok og medmenneskelig hverdagshistorie. En perfekt høstbok som gir deg lyst til å velge garn og begynne på et strikkeprosjekt.
Den får 4 små hjerter av 5.
Mer om boken, pluss smakebit, finner du her.

Herlig mykt og glatt garn i brunt, gammelrosa og naturhvitt.

I forrige uke hadde jeg høstferie og var blant annet en tur i Norge. Mamma og jeg besøkte en nyåpnet garnbutikk - og kom ut med hver vår pose med et høstprosjekt. Nå har jeg begynt på en genser i merinoull... Det er nok nærmere 20 år siden jeg strikket en genser, så dette blir gøy! 
Har ikke kommet så langt, men hittils har det gått bra.
Gjør en egen vri på genseren under til høyre. ;-)

Klikk på bildet så kommer du til mønstersiden.
(Under "Hjem" finner du mønsteret på ulike språk.)

Har du et høstprosjekt på gang?
Ha en fin dag!



8 kommentarer:

  1. Å så fin bok, når en er glad i å håndarbeide og lese er vel dette en høst-bok en kan kose seg mye med.
    Takk for tipset, ha en fin dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en koselig bok selv om den tar for seg flere tunge temaer.
      God kveld til deg!

      Radera
  2. Så lekker genser! Jeg har ikke strikket på minst 20 år. Fikk så vondt i nakken, og noe måtte jeg slutte med. Hadde tidligere strikket alt til de tre barna mine, og til meg selv. Ofte like antrekk. Det var tøft å slutte, men nå er hobbyen maling, og det er like bra. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Leit når det går utover kroppen på den måten. Jeg må ta det litt periodisk også. Ja, jeg falt for den genseren, men valgte litt andre farger og egen vri - rund hals,mm. Så får vi se hvordan det går. ;)
      Kos deg med malingen! Du er flink og kreativ!

      Radera
  3. Fredagsstrikkeklubben hørte jeg på lydbok. Det hørtes så koselig ut med strikkeklubb. Likte boken godt. Er ingen reser på strikking, men startet i fjor på en utgave av Skappel genseren jeg kanskje burde få ferdig, og så har jeg noen småprosjekter til julegaver

    SvaraRadera
    Svar
    1. Boka inspirerer både til håndarbeide og det å kunne samles for å ha det hyggelig. :) Ja, da har du litt prosjekter for høsten du også. Hyggelig å ha litt innimellom lesing og annet. Lykke til!

      Radera
  4. Så fin gensar du lagar!
    Og kjekt du fekk deg ein tur til Norge :-)

    Haustklem

    SvaraRadera
  5. Åh så vackra färger på garnet! Nu fick du mig sugen på att handarbeta och göra något, men jag har ännu en tröja som väntar på en arm och ett täcke som väntar på fler rutor... så nej inga fler projekt förrän de är i hamn, vilket kan dröja ;-) Och snö är rätt vanligt i oktober, det är snarare ovanligt att snön kommer så sent som den gjort de senaste åren, först i december. November har vi i princip alltid snö, och även i slutet av oktober många gånger. Men det gillar ju en julälskare som jag! Hoppas allt är fint med dig och att din make har god jaktlycka! KRAMAR

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...