21 juni 2012

Boktema hos Anette - bokfrokost

Anette med bloggen Anettes bokboble vil gjerne at vi viser en bokfrokost. Altså hva man bruker å spise til frokost, og hva man leser for bok akkurat nå. Joda, det hender jeg leser til frokosten. Mest i helger og ferier, når jeg har god tid. (Ellers får det være en fryktelig spennende bok man ikke kan legge fra seg!)
Her er altså en vanlig bokfrokost for meg - som ikke er en storspiser på morgenkvisten...


En enkel frokost som matcher boka i farger...  ;-)

Frokostmaten varierer selvfølgelig, men brød og pålegg med en kopp te til bruker være mest vanlig. Ellers kan det også snike seg med litt fruktbiter, yoghurt, osv.
Denne frokosten bestod av hjemmelagede scones med kokt egg og tropisk marmelade + en stor kopp Lapacho-te.
Boka jeg leser nå heter "I själ och hjärta" av Maeve Binchy. Jeg har fått den av svigermor, som vet hvilke bøker jeg liker. Den er på svensk, og jeg leser mest bøker på svensk etter at jeg flyttet hit. Det går veldig greit, og jeg liker å lese det svenske språket.
Jeg har kommet en bit inn i boka og synes den virker bra. Dette er den første boka jeg leser av Binchy, men det blir nok ikke den siste.

Bak på boka står dette:
"Nunnorna i ledningen för S:t Brigid`s Hospital i Dublin ger läkaren Clara Casey den otacksamma uppgiften att bygga upp en hjärtklinik från grunden utan någon egentlig finansiering att tala om. Mot alla odds tackar Clara ja till jobbet, trots att hon redan har mer än fullt upp med egna problem - hon ligger i skilsmässa och har två stuliga tonårsdöttrar som förpestar hennes tillvaro. Men med sin sedvanliga målmedvetenhet och omtanke om både patienter och personal lyckas Clara få kliniken på fötter och resultatet blir en hjärtklinik som inte liknar någon annan."
"Maeve Binchy är tillbaka och i toppform den här gången. Temat är hjärtat, både som muskel och metafor, och efter att ha läst den här boken blir man verkligen varm om hjärtat." - The Times


Vil du vise din frokost, eller se andres bokfrokoster klikk på logoen under. Her kan du få tips om både bøker og frokost! ;)




Ha en fortsatt herlig sommerdag! Her nytes tidlig ferietid! :)

6 kommentarer:

  1. For en herlig frokost:-) Jeg er et skikkelig te- menneske men akkurat i dag hadde jeg ikke det. Boken ble jeg veldig nysgjerrig på så den må jeg titte litt nærmere på. Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min, la meg til som følger her hos deg. Ha en superfin Torsdag:-)

    SvaraRadera
  2. Så herlig med matchende farger på bok og frokost da :) Jeg å ha min vante kopp te hver morgen, men lesing blir det dårlig med. Har to barn (1,5 år og snart 7 år) og de godtar det nok ikke om mamma sitter med nesen i en bok til frokosten ;)

    SvaraRadera
  3. Nydelig bilde og frokosten så jo bare helt herlig ut:) Elsket fatet ditt, det var stilig:)Te trenger jeg også noen ganger til frokost, særlig er jeg glad i frukt te:) Boken ble jeg også nysgjerrig på, så den noterte jeg ned:)fin blogg, la meg til som følger:) Ha en strålende dag!:)

    SvaraRadera
  4. Slett ikke dårlig å få bok og frokost til å matche... ;-) Jeg leser helst bøker av svenske forfattere på svensk. Synes ellers en del blir "lost in translation".

    SvaraRadera
  5. Nydelig frokost, og boken virker superspennende :) Klem fra Anette :)

    SvaraRadera
  6. Fint med slike bokfrokoster, som er sjeldne hos meg selv om det inntreffer om tiden strekker til. Hjemmelaget brød høres fristende ut!
    Jeg har ikke lest noe av Binchy, men boken virker bra - ha en fin kveld :)

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...