20 juni 2012

Helene Harefrøken?

I dag var jeg tidlig ute med kamera i hagen, på jakt etter "sommermorgen"-motiv. Her er strålende sol - og bare fuglekvitter og en nabos radio som høres.
Da jeg kom ned i hagen fikk jeg plutselig se en hare som lå og sov... Ja, det måtte den gjøre for den så meg ikke og lå helt stille. Jeg knipset et bilde og den bråvåknet av den klikkende lyden! Nå var det gjort, tenkte jeg...

God morgen, Harefrøken!

Men den ble ikke redd. For den ble stående og titte, og så strekte den på seg... Den hadde antagelig sovet der hele natten, for det var en liten grop etter den. Og den ble nok litt sjokkert over å våkne av en fotograf. :-)))


Strekk og tøy... Morgengymnastikk.

Haren ble stående litt fortumlet noen sekunder, og jeg knipset ivei... Den kanskje ble vekket opp av en herlig drøm... Det var jo ikke meningen, men jeg ville jo gjerne ta bilder av den. Straks hoppet den videre, men ikke så langt unna. Bak huset satt den og våknet litt til, så hoppet den videre for å møte en ny dag. Takk for besøket!


Ha en spennende dag, men pass deg for biler!


Synes det passer bra å dele denne sangen om Helene Harefrøken (av Alf Prøysen), sunget av Lars Lillo-Stenberg.

4 kommentarer:

  1. Å så koselig besøk og så fine bilder du fikk.
    Er en tidlig oppe får en belønning og hyggelige overraskelser.

    Ha en hoppende fin dag , Marit.

    SvaraRadera
  2. Så koselig med dyr i hagen. Du var heldig som fikk tatt bilde av den.

    SvaraRadera
  3. Slike naturopplevelser gjør en varm om hjerterota;o) Så herlige bilder!
    Ønsker deg en flott dag videre.
    Klem fra Solveig

    SvaraRadera
  4. Å, får en fantastisk opplevelse!:)Nydelig harepus.:)

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...