13 november 2015

Ljudbok och målarbok

En trevlig kombination när det regnar ute är att lyssna till en ljudbok. Jag gör det medans jag färglägger olika motiv i målarböcker för vuxna. Ni har säkert hört om denna trend som verkligen är rogivande, kreativ och kul. Jag har hittat en ny hobby. :)
Boken jag nyss lyssnade på var 'En av de tolv' av Agneta Sjödin. 
Uppläsare: Agneta Sjödin
Tid: 6 timmar och 8 minuter
Förlag: Storyside
Utgiven: 2008

Om ljudboken:
Det finns ett skimmer kring Jesus. Jakob ser det från första stund och blir en av de tolv. Jesus prdikar kärlekens lära och efter hans död blir det lärjungarnas uppgift att föra denna lära vidare. Uppdraget för Jakob över det stora havet, ända till Hispania, och det är där han möter Ana. Det sägs att vi väljer vårt öde, och Jakob vet vad han har valt, men kärleken till Ana överväldigar honom. Plötsligt är hans livsval inte längre självklart.

Min åsikt:
En intressant historisk och biblisk berättelse full av insikt, värme och eftertänksamhet. Jag tycker innehållet är aktuellt i vår tid. Agneta har en behaglig röst att lyssna till.
Totalbetyg: 4 hjärtan av 5.

Läsutmaningen: #10 Läs en bok med en siffra i titeln.


Agneta Sjödin (1967)
Svensk programledare och författare.



Här skall ni få se mitt senaste projekt: 
Motiv från boken 'Hemliga trädgården' av Johanna Basford.

Trevlig helg!  :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...