23 januari 2011

Spetstips

Kreativiteten och inspirationen flödar i bloggvärlden! Man inspireras av andras bloggar - kreativiteten får näring - och så går det runt och runt. Spets är inne nu, och det är så fint att dekorera med. :) Särskilt om man gillar detaljer... 


På en av mina köksbänkar står nu tesilarna i ett syltglas med spets. Den står på en gammal spetsduk (arv).
Om ni tittar extra noga kan ni se att orkidèn kommer med knoppar igen! *wee-hoo...*
För den inredningsintresserade så är köksluckorna vita, bänkarna av ek, tapeten gul - och det finns inslag av blått och vitt. Ett svenskt kök! ;)   (Kanske en vacker dag får väggarna ny färg!? Det går att drömma..)


Jag har också spets som håller undan gardiner i flera rum. Här t.ex. i ett av gästrummen.
(Vad heter dom banden? Omtag? Ja, ni förstår säkert vad jag menar.)
Dessa spetsar är arv. Underbara handgjorda skatter!


Spetsrosett runt en strut av notpapper - enkelt men ack så dekorativt.


Jag brukar dekorera kort med spets också. Eller albumsidor i scrapbooking.


Man kan även dekorera ljus med spets, en gammal bibelsida, kort och tunt hampasnöre. På tändsticksasken har jag limmat på lite notpapper. Allt detta står på ett tennfat.


Oj, det blir mycket idag... ;)  Men jag bara måste visa er detta gamla fotografi. Denna bild finns i ett gammalt album vi har, men vi vet inte vem denna flickan är. Kolla hennes spetskrage! Det är nästan som en liten duk hon har runt halsen. Hon sitter så förskräckt i stickat kjol, i en mycket vacker stol. (Ja, det rimmade också.) ;)
Vad brukar du göra med spetsar?

1 kommentar:

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...