8 mars 2011

Dagens njutning - fågelkvitter i solsken

Det är underbart att bo nära natur och djur. Igår kväll hörde vi en ugglas *ho-hohoho-hooo*, och det är inte så ofta. Men i morse hördes en mer välkänd fågelljud - hackspettens hackande, från ett träd en bit bort.
Idag var jag ute i trädgården en sväng. Måste få en överblick över vad som skall göras snart och hur det ser ut nu. Jag fick känna solen varma i ansiktet och lyssna till fågelkvitter. Alla ville "sjunga" högst, bäst och vakrast. ;) Riktig vårkänsla!
Jag hade med kameran, och här får ni ett "smakprov" på fåglarna som befann sig i min trädgård. (Eller i träden omkring.)

(Grönfink, bergfink, talgoxe, gräs och visset löv tittar fram från snötäcket.)



Denna lille tuffing undrade vem jag var och vad jag ville, med en massa "klickande" med ett stort, svart apparat.  ;)  Lite dålig bild, jag vet. Nästan direkt mot solen, så det blev lite mörkt.

Har du hört fågelkvitter eller fått vårkänslor?

6 kommentarer:

  1. Herlig vårstemning i hagen din, nydelige bilder.
    Ha en fin tirsdag.
    Klem

    SvaraRadera
  2. Härliga fågelbilder som förebådar våren. IHl

    SvaraRadera
  3. Hei Nina!
    Så heldig du var som fikk tatt så fine bilder av fuglene. Ikke lenge igjen til sneen er borte nå, håper jeg. Det tinte veldig på veiene i dag, men i hagen er det mye sne ennå. Venter veldig på våren nå. Må bare nye ennå et VM på ski, nemlig skiskyting denne gangen.
    Ha en fin uke. Klem fra Liv

    SvaraRadera
  4. så smukke billeder. Du må have en god ten
    knus Pia

    SvaraRadera
  5. Hei!
    Tusen takk for din hilsen på min blogg!
    Nydelig bilder av fine fugler du viser.

    Ønsker deg en fin kveld!

    Klem fra Bente

    SvaraRadera
  6. Takk for gode ord på min blogg:-)! Så flotte bilder du fikk av fuglene! Her kom det sne igjen! Mot normalt er! Ha en flott helg! Med vennlig hilsen Hjørdis

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...