15 mars 2011

"Stockholm i mitt hjärta..."

Mandelhjärta har varit i Stockholm i helgen. Dock inte på Skansen eller sjungit allsång. ;)
Det blev sightseeing, shopping, fotografering, museumsbesök, cafè- och resturangbesök, mm.
Riktig trevligt! Det var ett tag sedan vi var där - min man och jag.
(Klicka på bilderna så blir de större.)

Slottsbacken med slottet, storkyrkan ses i bakgrunden.


Dramatik vid matning av fåglar - ser ni brödbiten i luften?


Gamla stan.

En oväntad bronsskulptur vid korsningen Strömgatan/Drottninggatan. "Hemlös räv" berör, och är gjord av Laura Ford (från Wales). Stockholms Stad köpte den 2008. Lite symbolisk blir den där den tittar mot regeringskansliets Rosenbad och Riksdagshuset. En hemlös räv med sin unge under en filt.


Riksdagshuset.

Vi upptäckte folksamling på Sergels Torg på söndag, och hörde musik...

Det var The Moniker (Daniel Karlsson) som sjöng "Oh my God". (För dom som inte vet var han med i finalen i Melodifestivalen lördag. Men det var Eric Saade som vann.)

Detta får bli allt från Stockholm för denna gång. När var du där senast?

8 kommentarer:

  1. Hej hopp!
    Här kommer en glad överraskning :)

    DU är vinnaren i min tävling. Maila mig dina uppgifter så kommer vinsten på posten.

    Ha en bra dag! Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken rolig överraskning! :)
    Jag mailar snarast.

    SvaraRadera
  3. Roligt att du vill vara med i min utlottning
    Vad mysigt med en helg i Stockholm, det var länge sedan vi var där,brukar a en tur ibland
    Nu blev jag verkligen sugen
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  4. Hei!
    Så koselig at du vil være med på Give Away hos meg!
    Ønsker deg lykke til!

    Legger meg til som følger hos deg også!

    Klem Lenemora

    SvaraRadera
  5. Hei.
    Så hyggelig at du vil være med på candy'en min.
    Lykke til.
    Klem fra Kaia

    SvaraRadera
  6. tusen takk for at du vil være med på blogg-candyen min :)

    SvaraRadera
  7. Gratulerer som vinner av "Fruitgarden Angel"
    Så koselige bilder fra Stockholm!
    Vi er ofte i Sverige, men det er mange år siden vi besøkte Stockholm.
    Send din adresse til minerva-jor@hotmai.com, så får du pakken i posten.
    klem fra Jorunn

    SvaraRadera
  8. Hei og takk for kjempekoselig besøk i min blogg:)
    Stockholm er byen i mitt hjerte, har bodd der i 7 år og født 2 barn der, hvor en er begravet i Huddinge. Vil alltid vende tilbake til denne byen og det føles alltid som om man kommer hjem:)
    Jeg flyttet hjem til Norge igjen for mange år siden, men blander enda språken;)

    Så mange fine ting du lager:) Blir nok å titte inn til deg igjen:)
    Kramis Lill

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...