10 februari 2015

En överlevare

Vet ni vad jag hittade i garaget för ca 2 veckor sedan? En kryssboll (Krysantemum) som jag totalt hade glömt bort sedan sent i höstas.  Jag hade satt in den under ett skyfall, för att "ta itu" med den överblommade och torra kryssbollen senare. Den hade hamnat bakom något, och sedan i glömskan alltså.
Vår i vår tvättstuga.

Jag fick se att det kom några ljusgröna skott och även ett par rosa blommor i allt visset. Vilken överlevare! Och vilken överraskning! Jag har aldrig övervintrat såna höstblommor förut. Visste inte ens att det gick. Jag klippte bort det torra - se hur den har blivit efter en knapp vecka! Skall bli spännande om den tar sig. Nu har den fått flyttat in i tvättstugan. Där är det svalt och ett fönster i dörren ger dagsljus. Jag har inte vattnat den, och frågan är om jag skall göra det eller vänta ett tag till... Någon som kan ge råd?
Det finns hopp om vår!  :)

2 kommentarer:

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...