7 januari 2015

Årets første bok

Egentlig begynte jeg å lese denne i desember, men pga. sykdom og jul har det ikke blitt så mye lesing som jeg hadde tenkt. Men nå har jeg lest klart boken og vært med på en eventyrlig reise i historien. Så beskrivende og levende fortalt at man nesten er med i det hele, eller tror at man har sett en film.

Dette er Elisabet Nemerts debutbok. Fantastisk! Hun har gjort en bra research (bortsett fra et par små detaljer) og skrevet en interessant og innsiktsfull roman full av dramatiske hendelser. Her finns ingredienser som kjærlighet, medmenneskelighet, menneskeverd, mot, motgang, sorg, smerte, håp og en smule magi.
Jeg har skrevet ned flere sitat fra boken underveis. Kloke, innsiktsfulle, vakre, beskrivende...
Her kan du lese ett annet innlegg om boken.
Den får 5 små hjerter av 5.

Fra side 142: Magdalena holdt en lang formaningstale for Sofia om hva hun måtte tenke på når hun valgte hus. Sofia nikket pliktskyldigst, men tenkte i sitt stille sinn at et hjem velger man først og fremst med hjertet. Ditt hjem er din plass på jorden, det stedet der du henter kraft og din sjel finner ro. Et fredet sted for kjærlighet og trygghet.


PS. Dette er jo ingen ny bok, så den finns sikkert på ditt bibliotek.

1 kommentar:

  1. Takk for boktips. Eg har notert forfattar og tittel.
    Takk for kommentar om julekort. Ja, kanskje me skal starte
    julekortkampanje neste desember :)

    Ynskjer deg gode dagar i det nye året.
    Klem frå Anne-Mari

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...